Adresonderzoek
Wat is het?
U kunt in de volgende gevallen een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente:
- Iemand staat op uw adres ingeschreven die er niet woont.
- Iemand heeft een briefadres op uw adres en u kunt die persoon niet meer bereiken.
- Iemand heeft een briefadres op uw adres en u wilt uw toestemming voor het briefadres intrekken.
Hoe werkt het?
U kunt een adresonderzoek aanvragen als u eigenaar, huurder of medebewoner bent van de woning. U kunt een adresonderzoek ook weer intrekken.
Wat moet ik doen?
U vraagt een adresonderzoek aan bij de gemeente.
Vul hiervoor ons digitale formulier in.
Liever niet digitaal? Neem dan contact op met de gemeente op 040 224 1400.
Wat heb ik nodig?
- Uw geldige identiteitsbewijs.
- Bewijs dat u eigenaar of huurder bent van de woning. Bijvoorbeeld een koop- of huurcontract.
- Als u weet om welke persoon het gaat, geeft u ook de naam, geboortedatum en telefoonnummer van deze persoon door.
Indien u op de hoogte bent van de nieuwe verblijfplaats van de oude bewoner geeft u dit aan op uw melding. Ook andere informatie die kan leiden tot het bepalen van de nieuwe verblijfsplaats vermeldt u in uw melding.